
Česká premiéra 16. prosince 2017. Derniéra 27. listopadu 2019.
Obvyklá délka představení je 2 hodiny a 10 minut včetně přestávky.
Obvyklá délka představení je 2 hodiny a 10 minut včetně přestávky.
Autor
Will Eno
Dramaturgie
Pavel Ondruch
Překlad
Pavel Dominik
Výprava
Agnieszka Pátá-Oldak
Režie
Marek Němec
Hudba
Ivan Acher
Podrobnosti
O autorovi: Americký dramatik Will Eno (1965) za své přelomové monodrama Thom Pain (based on nothing) byl nominován na prestižní Pulitzerovu cenu a od té doby se stal ceněným následovníkem legendárního Edwarda Albeeho. Za svá dramata – včetně Života podle Jonesových – získal mnoho cen a v Americe je proto považován za předního autora své generace.
„Ta hra mě hodně baví. Vůbec není jednoduchá, vypořádává se s životem i smrtí, ovšem neodejdete z představení se smutkem, ale díky humoru, který k životu patří možná s úsměvem a troškou přemítání. Je to takový snímek duše a já tomu dílu věřím, že se bude líbit.“ (Miroslav Táborský)
„Když se mi poprvé dostal text do rukou, zjistila jsem, že to není běžný příběh. V průběhu představení se neustále mění situace, je tam nemoc, naděje, vztahy i smrt, nejde ale o depresivní hru, protože jí nechybí ani trocha toho onoho vzácného koření. Tedy nadhled a vtip. Prozrazovat víc nemá cenu, prostě přijďte a uvidíte a uslyšíte.“ (Vanda Hybnerová)
Z kritiky Jana Kerbra (Lidové noviny):
„Jeví se mi, že v Ungeltu prezentují inscenaci pozoruhodnou, nechlácholivou a vzrušující.“
„Ta hra mě hodně baví. Vůbec není jednoduchá, vypořádává se s životem i smrtí, ovšem neodejdete z představení se smutkem, ale díky humoru, který k životu patří možná s úsměvem a troškou přemítání. Je to takový snímek duše a já tomu dílu věřím, že se bude líbit.“ (Miroslav Táborský)
„Když se mi poprvé dostal text do rukou, zjistila jsem, že to není běžný příběh. V průběhu představení se neustále mění situace, je tam nemoc, naděje, vztahy i smrt, nejde ale o depresivní hru, protože jí nechybí ani trocha toho onoho vzácného koření. Tedy nadhled a vtip. Prozrazovat víc nemá cenu, prostě přijďte a uvidíte a uslyšíte.“ (Vanda Hybnerová)
Z kritiky Jana Kerbra (Lidové noviny):
„Jeví se mi, že v Ungeltu prezentují inscenaci pozoruhodnou, nechlácholivou a vzrušující.“