Pražská rotačka, která vyrůstala ve Frýdku-Místku, absolvovala Státní konzervatoř v Ostravě. Poté byla přijata na katedru herectví DAMU v Praze, jejíž studium dokončila v roce 1985. Na DAMU chodila do stejného ročníku s Karlem Rodenem, Jitkou Asterovou, Vilmou Cibulkovou, Veronikou Žilkovou či Evou Holubovou. Příležitostně zpívala, např. ve skupině Žentour a na představeních divadla Sklep – s velkou chutí zpívá dodnes. Po tříletém působení (1988–1991) v Činoherním studiu v Ústí nad Labem hrála dva roky v Divadle Na zábradlí (slavná inscenace autorské hry Jana Krause Nahniličko, režie Jiří Ornest). Od roku 1993 byla členkou pražského Činoherního klubu („táhla“ tam repertoár: titulní role v Lulu a Hedě Gablerové, výborná inscenace Sexuální perverze v Chicagu či Nebezpečné vztahy). Zásadní byla její spolupráce s režisérem Ladislavem Smočkem, kterého diváci Ungeltu velmi dobře znají. Ještě při studiu DAMU debutovala ve snímku Faunovo velmi pozdní odpoledne (1983). Po větší roli ve slovenském filmu Iná láska (1985) se prosadila postavou vyzývavé milenky Karla Heřmánka ve filmu Dobré světlo (1986). Její první nezapomenutelnou rolí se stala Dana v režijním debutu Ireny Pavláskové Čas sluhů (1989). Do dějin českého filmu se dále zapsala jako Olga z filmu Díky za každé nové ráno (1994), za kterou byla oceněna Českým lvem. Za roli paní Marty v seriálu Přítelkyně z domu smutku (1992) obdržela Velkou zlatou cenu na televizním festivalu v Cannes. V současné době stále hostuje v Činoherním klubu – alternuje Svatavu v legendární Smočkově inscenaci Podivné odpoledne dr. Zvonka Burkeho a ve francouzské komedii Bůh masakru hraje už od roku 2008 (obsazení doplňuje Jaromír Dulava, Miroslava Pleštilová a Vladimír Kratina, režie Ondřej Sokol). Vedle toho hostuje ve Studiu Dva či v Divadle na Fidlovačce. Vedle činohry se občas – ale o to raději – věnuje muzikálovému herectví. Spolupracovala s Hudebním divadle Karlín (poprvé v roce 2001 hrála hlavní roli ve Zpívání v dešti, pak v roce 2006 v muzikálu Producenti, také vystupovala v Legendě jménem Holmes). Ve Studiu Dva hrála Hello, Dolly!,v Divadle Hybernia v muzikálu Vánoční koleda a Galileo. V Kongresovém centru účinkovala v Mamma Mia! Do Divadla Ungelt vstoupila poprvé v roli spisovatelky Patricie Highsmith v australském psychologickém thrilleru Švýcarsko (2026).
Role
V prodeji
Ivana Chýlková v nejbližších nevyprodaných představeních