
Milan Hein vyslechl radu svého přítele Miloše Kopeckého, že „žid a homosexuál v reálném socialismu jako herec neprorazí“. Ukončil svou kariéru oblastního herce (prošel Českým Těšínem, Mostem, Kladnem a Příbramí) a roku 1986 se přesunul do Prahy. Hrál autorské divadlo se sestrou Martou Skarlandtovou, moderoval, občas něco natočil (např. hororovou pohádku Panna a Netvor), ale zdálo se, že Miloš Kopecký svou varovnou poznámkou udeřil hřebíček na hlavičku. S přelomovým rokem 1989 zalila Milana Heina opojná vlna svobody a rozhodl se, že založí vlastní divadlo. Sílu i „know-how“ mu dodaly nejen cesty za hranice, kde soukromé divadelnictví bylo přirozenou součástí kulturní mapy města, ale také herec Miloš Kopecký. S ním se začal scházet v roce 1992 při přípravě televizního triptychu Co za to stálo… Jejich dlouhé rozhovory, které pokračovaly i po vypnutí kamer, definitivně přeměnily Milanovy životní cíle. Uvědomil si, jak zásadní vliv na něho mělo Komorní divadlo, které coby součást Městských divadel pražských vedl Ota Ornest, a také Divadélko v klubu, ve kterém hrál během kladenského angažmá. Nebylo pochyb o tom, že až založí své vlastní divadlo, bude taky komorní. A zaměřené výhradně na herce.