S Otou Ornestem objevuje Milan Hein hru Bouřlivé jaro pro Alenu Vránovou a díky ní, režiséru Ladislavu Smočkovi a Ondřeji Vetchému profilují Ungelt jako komorní divadlo velkých hereckých osobností.

BOUŘLIVÉ JARO (CENA THÁLIE)

BOUŘLIVÉ JARO (CENA THÁLIE)
Ota Ornest byl principálovi Ungeltu Milanovi Heinovi velkým rádcem. Právě za jeho slavné ředitelské éry v Městských divadlech pražských se Milan zamiloval do herectví Aleny Vránové. Přímo pro ni nalezli novou britskou hru z roku 1992 od slavného dramatika Arnolda Weskera – Bouřlivé jaro. Alena Vránová na nečekanou nabídku od ještě ne moc známého divadla, které teprve odhalovalo všechny provozní nástrahy, odvážně kývla. Společně vytipovali režiséra Ladislava Smočka, který příběh o stárnoucí herečce povýšil o několik tříd výš, a hereckého partnera Ondřeje Vetchého, s nímž Ladislav Smoček pracoval v Činoherním klubu. Vránová, Smoček a Vetchý (později po něm roli převzal Pavel Liška) Bouřlivým jarem definovali Ungelt jako komorní divadlo, které nabízí velkým hercům velké příležitosti. Našli nejen styl, ale také herecký klíč, jak s originálním sklepním prostorem nakládat. Spočíval v kombinaci subtilního filmového herectví „na detail“ s vytříbenou hereckou technikou, která zamezila rozbředlosti a nedivadelnímu civilismu. Za roli Gerty Alena Vránová v roce 1998 dostala Cenu Thálii a Ungelt se tím necelé tři roky po otevření definitivně etabloval jako umělecky ambiciózní profesionální divadlo.

Foto & video