
Po triumfálním úspěchu Marty Kubišové v muzikálovém monodramatu Líp se loučí v neděli (Cena Thálie) uvažoval Milan Hein, v jaké další divadelní roli by na prkna Ungeltu mohla vstoupit. S nápadem zpracovat životní příběh baronky Sidonie Nádherné přišla Milanova sestra, překladatelka a bývalá hlasatelka Marta Skarlandtová. Ponořila se do osudu mecenášky umění a přítelkyně mnoha významných mužů (od Krause, přes Rilkeho až po Švabinského), a své poznatky zpracovala v jevištní písničkál založený na snovém setkání Zralé a Mladé Sidonie. Mladou podobu Sidonie, a tedy Marty Kubišové, nemohl hrát nikdo jiný než Aneta Langerová. Původní komorní muzikál (hudbu složil Karel Štolba) vznikl a byl určen jen pro Letní scénu a zájezdy, nejen proto, že vyžadoval přítomnost živé kapely, ale také i větší herecké obsazení. K Martě a Anetě se přidali Milan Hein (který se tak po mnoha letech vrátil k herectví), Igor Orozovič a Ondřej Novák. Světová premiéra se odehrála 13. června 2013 a každou letní sezónu (až do derniéry v létě 2017) přiváděla na Nový Svět davy. Poprvé v historii Letní scény lidé seděli i na stráních, zemi, zábradlí, prostě všude, kde alespoň trochu viděli na jeviště. Touha jménem Einodis, jejíž záznam je k vidění na Dramoxu, má v sobě ukrytý ještě jeden milník: muzikál režíroval neznámý absolvent DAMU Pavel Ondruch, který doposud s Ungeltem spolupracoval jen jako externí dopisovatel divadelních programů. Dnes ho diváci Ungeltu už dobře znají – jako režiséra, dramaturga a uměleckého ředitele.