
Divadlo Ungelt bylo především díky čtveřici Aleny Vránové, Jany Štěpánkové, Petra Kostky a Františka Němce považováno za divadlo hereckých bardů. Jako takové však na svém jevišti nemohlo postrádat ani Hanu Maciuchovou. Situace se napravila v roce 2013, kdy měla českou premiéru hra autorek Susan Bigelow a Janice Goldberg Růžové brýle. Protivnici postavy Hany Maciuchové, majitelky židovského lahůdkářství, hrála v Ungeltu již zdomácnělá Zuzana Bydžovská (v Ungeltu debutovala v inscenaci z roku 2001 Na ocet, kterou můžete vidět na Dramoxu). Jejich zcela rozdílné herecké metody umocnily propast mezi postavami, a tedy i zážitek z toho, jak se ona propast zacelovala. Svůj významný podíl na tom měla začínající herečka Sabina Rojková (v současnosti je v angažmá v Divadle na Vinohradech), která obě postavy i herečky krásně propojovala. Hana Maciuchová s Ungeltem rychle srostla, a tak když v roce 2016 dostala další nabídku, okamžitě souhlasila. Roli v tom sehrál i fakt, že autorem nabízené hry byl její oblíbený dramatik Peter Quilter. Tragikomedii 4000 dnů, v níž se sblížila se svými o generace mladšími kolegy Petrem Stachem, Ondrou Novákem a režisérem Pavlem Ondruchem, hrála až do posledních chvil. Shodou okolností se divadlu podařilo pořídit záznam – vidět ho můžete na Dramoxu. Hana Maciuchová odešla v roce 2021, několik měsíců předtím, než měla začít zkoušet svou třetí roli v Ungeltu…