
Vilma Cibulková patří k největším českým divadelním herečkám. Vrchol své kariéry prožila v Divadle Ungelt, do něhož vstoupila v roce 2005 s Miroslavem Etzlerem ve hře Neila LaButeho Trůn milosrdenství. Ungelt jí okamžitě učaroval, vyhovoval jejímu koncentrovanému „absolutnímu“ herectví. A hned v něm přijala další roli – v Picassovi. Americký dramatik Jeffrey Hatcher je jeden z nejuváděnějších žijících dramatiků na amerických jevištích a jeho komorní text odehrávající se během druhé světové války demonstruje proč. Silná témata podává jednak srozumitelným způsobem a jednak dokáže napsat tak barevné postavy, že herci mají nevyčerpatelný zdroj inspirace. Vilma Cibulková se coby nacistická úřednice a vyšetřovatelka postavila svobodomyslnému malíři v podání Milana Kňažka. Dodnes v Ungeltu kolují historky o tom, jak se před začátkem zavírala na toaletě, aby svého spoluhráče poprvé potkala až na jevišti jako Picassa, a ne v šatně jako přicházejícího kolegu… Vilma Cibulková za roli slečny Fischerové získala pro Ungelt třetí Cenu Thálie (Milan Kňažko byl za Picassa na Thálii nominován), a přestože pak v Ungeltu nazkoušela další 3 inscenace (Všechno jen do putik a ženským!, Láskou posedlí a Origami), Picasso byl jednoznačně jeden z vrcholů jak její profesní dráhy, tak dráhy Ungeltu.